مهندسی صنایع پیام نور گرگان

دانلود نمونه سوالات ، کتاب و جزوه مهندسی صنایع

مهندسی صنایع پیام نور گرگان

دانلود نمونه سوالات ، کتاب و جزوه مهندسی صنایع

ماجرای چوپان و مهندس صنایع

چوپانی مشغول چراندن گله گوسفندان خود در یک مرغزار دورافتاده بود. ناگهان سروکله ی یک اتومبیل جدید کروکی از میان ‏گرد و غبار جاده های خاکی پیدا میشود. راننده ی آن اتومبیل که یک مرد جوان با لباس‎ Brioni ‎، کفش های‎ Gucci ‎، عینک‎ ‎Ray-Ban ‎و کراوات‎ YSL ‎بود، سرش را از پنجره اتومبیل بیرون آورد و پرسید: اگر من به تو بگویم که دقیقا چند راس ‏گوسفند داری، یکی از آن ها را به من خواهی داد ؟ ‏‎

چوپان نگاهی به جوان تازه به دوران رسیده و نگاهی به رمه اش که به آرامی در حال چریدن بود، انداخت و با وقار خاصی ‏جواب مثبت داد‎.

جوان، ماشین خود را در گوشه ای پارک کرد و کامپیوتر‎ Notebook ‎خود را به سرعت از ماشین بیرون آورد، آن را به یک ‏تلفن راه دور وصل کرد، وارد صفحه ی‎ NASAروی اینترنت، جایی که میتوانست سیستم جستجوی ماهواره ای‎ ( GPS ) ‎را ‏فعال کند، شد. منطقه ی چراگاه را مشخص کرد، یک بانک اطلاعاتی با 60 صفحه ی کاربرگ‎ Excel ‎را به وجود آورد و ‏فرمول پیچیده ی عملیاتی را وارد کامپیوتر کرد‎.

بالاخره 150 صفحه ی اطلاعات خروجی سیستم را توسط یک چاپگر مینیاتوری همراهش چاپ کرد و آنگاه در حالی که آن ‏ها را به چوپان می داد، گفت: شما در اینجا دقیقا 1586 گوسفند داری‎.

چوپان گفت: درست است. حالا همینطور که قبلا توافق کردیم، می توانی یکی از گوسفندها را ببری‎.

آنگاه به نظاره ی مرد جوان که مشغول انتخاب کردن و قرار دادن آن گوسفند در داخل اتومبیلش بود، پرداخت. وقتی کار ‏انتخاب آن مرد تمام شد، چوپان رو به او کرد و گفت: اگر من دقیقا به تو بگویم که چه کاره هستی، گوسفند مرا پس خواهی ‏داد ‏‎

مرد جوان پاسخ داد: آری، چرا که نه‎!

چوپان گفت: تو یک مشاور‎ (‎مهندس صنایع ‏‎)‎هستی‎.

مرد جوان گفت: راست میگویی، اما به من بگو که این را از کجا حدس زدی؟ ‏‎

چوپان پاسخ داد: کار ساده ای است. بدون اینکه کسی از تو خواسته باشد، به اینجا آمدی. برای پاسخ دادن به سوالی که خود ‏من جواب آن را از قبل می دانستم، مزد خواستی. مضافا، اینکه هیچ چیز راجع به کسب و کار من نمی دانی، چون به جای ‏گوسفند، سگ مرا برداشتی‎.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد